MEER DAN 5.000 ondernemers geholpen

4 BOEKEN, 10 TALLEN E-BOOKS

ervaren spreker OP EVENTS, THEATER EN PODIA

BLOG

Op de boot…

Erik Verhagen

Terwijl ik dit schrijf zit ik op de boot. Op de boot naar Engeland, Newcastle. Een paar maanden geleden ben ik uitgenodigd om op 11-11 aanwezig te zijn in Schotland op een bijzondere plek om in een bijeenkomst (meditatie e.d.) aandacht te geven voor de aarde.

Vroeger vond ik dit vaag. Nu doe ik het. Omdat ik gewoon voelde dat ik erbij moest zijn. De laatste jaren deed ik vaker aan dit soort bijeenkomsten mee. En dan had ik er zin in. En vanmiddag viel het vertrek uit Nederland me zwaar. Ik mis mijn kinderen. Ik mis Yvonne. Julia was vannacht ziek, Yvonne is niet fit. En de hele aanloop naar deze reis was tot dusver één grote energieslurper voor me (formulieren, controles enz enz). Dus het valt me zwaar.

En nu ik dit aan het typen ben voel ik me weer wat beter worden. Blijer. Dankbaar. En ik moet aan mijn zus Miranda denken nu. Een tijd terug in de tijd vloog Miranda naar Brazilië. En naar landen in Afrika. Voor en project genaamd “World Servants”. Ik weet niet of het nog bestaat. En wat ze dan deed: een hele “vakantie” lang bouwen: scholen bouwen voor arme kinderen. En daar betaalde ze dan flink voor om daarheen te gaan en dan was ze de hele tijd aan het metselen, sjouwen, helpen, voor anderen. En ik had daar zelf toen een heel ander beeld bij; vakantie. Ik lag toen met mijn kont op het strand van Mallorca. Of op een strandbedje in Griekenland. “waarom doe je dat?” vroeg ik dan. “om anderen te helpen”, zei ze dan. “Tsja… prima dacht ik dan”. Ieder z’n ding….

En nu doe ik het. Ik ga op reis. Ik betaal (veel) geld om een lange  “ingewikkelde” reis te maken. Met controles. Met contactmomenten die he-le-maal tegen mijn kernwaarden aanschuren. En ik heb het te doen. Ik heb anderen te helpen. Mijn levensdoel is groter dan mijn individuele. Dus dan maar deinend op de Noordzee, door de storm, door de regen, dwars door alles heen, op weg naar Schotland. Naar een plaats die ik nog steeds niet kan uitspreken. Op naar het onbekende.

“Papa, kun je niet thuisblijven?” Vroegen Lucas en Oscar. Ja, dat kan. Liever wel jongens. Ik lig vanavond liever naast mama in bed dan een snurkende Slowaak. En ik héb dit te doen. Ik doe dit voor  jullie toekomst. Voor een betere aarde. En je hoeft niet alles te begrijpen. Dat doe ik ook niet. En dat is okay. The unknown is full of love. En iedereen die vanavond naast zijn / haar partner slaapt: ik begrijp het helemaal 😉

Blijkbaar doen Miranda en ik, en gelukkig heel veel andere mensen over de hele wereld, iets waarvan wij heel goed voelen dat dit belangrijk is. To serve the World. To be a world Servant. To be a warrior of the heart. Want ik wil deze huidige wereld niet voor mijn kinderen. Het mag, het móet anders.

En als je dan samen een gemeenschappelijke deler hebt, een gezamenlijke doel, een gezamenlijke missie, dan voel je je enorm krachtig. En blij. En misschien ook wel een beetje trots.

Ik ben nu niet heel erg blij en trots op het moment van schrijven. En als ik straks met de auto aan de “verkeerde kant van de weg” rijd naar Schotland, dan gaat de speaker VOL open en ben ik blij en trots.

 


 

De laatste tijd heb ik een aantal berichten gemaakt die gaan over “The Tribe of Light”. Er zijn inmiddels al een mooi aantal mannen en vrouwen die zich hebben aangemeld voor meer informatie hierover: wat het inhoudt, wat we ermee gaan doen. Misschien voel jij je ook wel een “world servant”, een lichtwerker, een warrior of healer of the heart. Ik ga samen met mijn Tribe of Light de komende periode een laagdrempelige verbindingsplek creëren waarin dit soort mensen (hahahaha, lekker dit 😉 ) samen in verbinding kunnen komen. Voel jij ook dat je hierbij wilt zijn? Meld je dan HIER aan voor de tribe en we houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Op naar het vaste land! Op naar de nieuwe wereld!

Be well,

Erik

UITGELICHTE EVENTS

There are no upcoming events at this time.

UITGELICHTE ARTIKELEN

Is moe zijn vermoeidheid?

Is moe zijn vermoeidheid?

Over innerlijke frictie, leven vanuit je ziel en het terugvinden van je eigen tempo“Ik ben zo moe.” Het is een zin die ik de laatste tijd steeds vaker hoor.In gesprekken met mensen. In berichten die ik ontvang. In verhalen die gedeeld worden. En misschien herken je...

Leef je echt?

Leef je echt?

Misschien herken je dit. Aan de buitenkant klopt het plaatje.Je doet wat je hoort te doen. Je bent verantwoordelijk. Liefdevol. Betrouwbaar. Je zorgt voor anderen, komt afspraken na, bouwt aan je werk, je relatie, je gezin, je toekomst. En toch… knaagt er iets. Geen...

Wil jij jouw zielsmissie vinden?

HALF jaar intensief aan de slag

BEZIELD leven

Voor bewuste mensen die klaar zijn om vanuit een diep voelen, hun leven anders in te richten. In dit halfjaar traject ga je aan de slag met jouw zielsmissie en leer je stap voor stap hoe je die zielsmissie compleet gaat embody-en. Zodat jij in overvloed en in flow door het leven gaat.

Exclusieve Live Dagen

De Roep van de Ziel

Erik nodigt je uit voor “De Roep van de Ziel”, een intiem weekend op een prachtige locatie in België, waar hij inzichten deelt en praktische tips biedt om een leven van vrijheid en vervulling te omarmen, weg van beperkende gedachten en opgelegde patronen.

Kom en ontdek de diepere betekenis van het leven!